Saturday, May 2, 2009

KRISTIANISASI.. SATU KISAH PERKONGSIAN BERSAMA SAHABAT

Assalamualaikum warahmatullahhiwabarakaatuh.

Inni aqhofullah harabbal a'lamin...

Pada pagi Isnin yang lalu.... Dengan kesibukan menghadapi peperiksaan akhir semester 2 08/09. Saya dikejutkan dengan panggilan telefon dengan deringan lagu 'orang muda' dari kumpulan suara firdaus yang sememangnya menjadi lagu kegemaran. Tertera pada skrin telefon hanya nombor telefon sahaja. Sekilas didalam hati mengatakan ini mungkin kawan sekuliah. Desus hati ini mengatakan sedemikian kerana sejak semalam saya menunggu panggilan dari rakan sekuliah.. Dengan tujuan, ingin menjemput beliau bertandang ke bilik saya bagi membincangkan gerak kerja pada semester hadapan.

Apabila menjawab, saya hanya mendengar tangisan seorang wanita... Assalamualaikum.. Siapa tu? Tanya saya tanpa dijawab sepatah pun. Sebaliknya dia terus menangis teresak-esak. Hampir 3 minit saya masih memberi salam sambil menenangkan perempuan tersebut...

Assalamualaikum... Maaf, saya bertanya.. Awak ni siapa? Apa dah jadi ni? Saya minta awak bertenang.. Istiqhfar kepada Allah... mudah-mudahan awak tenang... Berulang kali saya mengingatkan dia... Dari intonasinya, kedengaran sangat sebak dan sayu...
Tidak lama selepas itu, ukhti ini mula bercakap tetapi tidak jelas perkataannya, mungkin kerana tangisannya masih belum reda. Bak air hujan renyai-renyai. Sayup kedengaran di telinga saya...


"As..as..Assalamualikum ha..hadi... Maaf kerana menggangu, saya mengenali awak daripada seorang kawan saya.. Saya mohon maaf mengganggu awak pagi-pagi mcm ni... Hadi...Tolong saya.... Tolong saya.. Saya takut... Saya berdosa"... Saya masih membiarkan dia bercakap.. Setelah terdiam sejenak..


Wa'alaiukumsalam warahmatullah... siapa awak? sekali lagi saya bertanyakan identiti sebenar muslimat ini untuk memastikan persoalan yang timbul yang masih berligat kerana ingin mengetahui siapakah sebenarnya dia... Apa yang dapat saya tolong awak? InsyaAllah, jika Allah izinkan saya untuk membantu, saya cuba untuk bantu..


Terus perempuan tersebut memberi maklum balas.. Awak tak perlu tau siapa saya.. Saya nak awak bantu kawan saya. Sekarang dia dah pakai rantai bentuk salib... Dia dah dikristiankan... Tapi dia masih mengaku ISLAM... Saya takut sangat, dia kawan baik saya. saya tak tau kenapa dia boleh jadi macam tu.... Telus perempuan tadi bercakap yang kurang lancar perkataannya...

Sejenak saya terus beristighfar sambil mengenangkan kes yang saya berhadapan dengan seorang pelajar sewaktu saya menjalani latihan praktikel mengajar... Ni sudah semestinya KRISTINISASI!!! Isu Gejala Murtad masih berleluasa di IPTA dan IPTS...

Subhanallah...berlaku jugak di Batu Pahat ni?!! Perbualan lanjut antara saya dan si pemanggil tadi adalah dirahsiakan.

Wahai masyarakat Islam... Sejauh mana kesedaran kamu terhadap golongan umat Islam di kampus kita yang MURTAD??!! Kita asyik sibuk dengan akademik masin-masing... Tapi, langsung tidak ada kesedaran bahawa saudara seISLAM kita di MURTADkan??

InsyaAllah,post akan datang akan saya perjelaskan kepada masyarakat berhubung dengan isu kristianisasi... Sejurus itu, saya terpanggil untuk melaksanakan Simposium Memperkasa Akidah yang bakal diadakan pada semester hadapan jika mendapat kelulusan dari HEP dengan izin dari Allah..

Masyarakat kampus sekalian khususnya beragama Islam... Pelihara diri kita dengan memegang kuat ajaran Islam yakni dengan iktikad akidah ahlil sunnah wal jamaah... Mudah-mudahan Allah mempekuatkan hati bagi manusia yang beriman...

Beramal kerana Allah, Bukan Menuntut Redho Manusia.



Presiden Iqra'

Al-Faqir Ilallah...

Mohd Hadi Abd Rahman

1 comment:

Muhd Syafiq Mat Jap said...

Betul ke peristiwa ni Hadi?? astaghfirullah...apa yg kita buat selama ni sahabat2??kita tak membantu pon agama Allah...

Mereka yang hidupnya tiada berjamaah bersama dgn kelompok kaum muslimin mmg mudah diterkam dek serigala jadian...

saranan saya kepada kaum muslimin UTHM, bersamalah dengan golongan beriman yg teguh hati mereka dengan Allah di mana pon kamu berada...jgn menjadi seperti kambing yg terlepas dan hidup bersendirian jauh dari kawanan kambing yg lain,nescaya serigala maupun harimau pasti akan mudah menerkamnya...


I made this widget at MyFlashFetish.com.